Kako radi toplinska pumpa?
U odnosu na vozilo s motorom na izgaranje kod električnog vozila ne nastaje dovoljno otpadne topline iz pogonskih komponenti kako bi se njome dovoljno zagrijala unutrašnjost.
Rješenje je visokoučinkoviti sustav toplinske pumpe koji komprimira sredstvo za hlađenje pod visokim tlakom. Toplina koja pritom nastaje upotrebljava se za zagrijavanje hladnog zraka koji struji kroz vozilo.
Tako se za visokonaponsko grijanje upotrebljava manje energije iz baterije, što rezultira povećanjem dosega u odnosu na električna vozila bez toplinske pumpe.
Hladan vanjski zrak postaje topli zrak u unutrašnjosti
Dobro za okoliš, dobro za vas
Toplinska pumpa u novim modelima ID.3 i ID.4 nudi nekoliko prednosti:
Održivost:
Sredstvo za hlađenje R744 (ugljični dioksid) koje se upotrebljava za stvaranje zraka za grijanje i hlađenje je plin koji je manje štetan za klimu u odnosu na fluorirana sredstva za hlađenje.
Ekonomičnost:
Kada je vanjska temperatura ispod 0°C, potrebna snaga za grijanje unutrašnjosti manja je nego za vozilo bez toplinske pumpe.
Doseg:
Ušteđena snaga smanjuje potrošnju struje i time rasterećuje kapacitet baterije, što se pozitivno odražava na doseg. Točno povećanje dosega ovisi, između ostalog, o individualnom stilu vožnje.
Općenito vrijedi sljedeće: što je niža prosječna brzina, to je veći utjecaj grijanja, a time i pozitivan utjecaj toplinske pumpe na ukupni doseg.
Veća učinkovitost u svakodnevnom životu
Svoj doseg možete povećati posebno u gradskom prometu. Istovremeno, učinkovita tehnologija daje pozitivan doprinos održivoj budućnosti, i to tijekom cijelog vijeka trajanja vozila.