Izbornik
Zatvoriti izbornik
Zatvoriti

Pitanja & Odgovori

Činjenice umjesto predrasuda

Električna će mobilnost promijeniti naš život. Puno će toga postati jednostavnije, inteligentnije i održivije. Unatoč tome i dalje postoje predrasude. Mnoge su od njih u međuvremenu zastarjele i više ne vrijede. To, primjerice, možemo zahvaliti velikim napretcima koje je postigla naša tehnologija. S vama želimo podijeliti najveće predrasude te istovremeno i činjenice kako biste vidjeli da je budućnost mobilnosti električna.

"Električni autmobili nemaju velik doseg."

Do 550 km (WLTP)¹⁾

Jedna od najčešćih predrasuda: s električnim vozilom ne može se prijeći velik doseg. Ona je odavno zastarjela. Naime, dosezi novih električnih automobila iz obitelji modela ID. koji su konstruirani na osnovi modularne električne platforme (MEB) puno su veći nego što se misli. S novim električnim vozilima mogu se realizirati dosezi od cca 330 do preko 550 km u WLTP-u - ovisno o veličini baterije, gumama i obliku karoserije dotičnog vozila. 

 

1 Doseg nakon prolaska ciklusa prema WLTP-u (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) na valjcima za ispitivanje kočnica. Stvarni doseg odstupa od toga u praksi ovisno o načinu vožnje, brzini, upotrebi komfornih/sporednih trošila, vanjskoj temperaturi, broju suputnika/opterećenju i topografiji. Ovisno o korisničkom profilu 80 % vozača moći će prijeći između 230 i 330 km uz manju varijantu baterija te između 390 i 550 km uz najveću varijantu baterija bez naknadnog punjenja.

"Nema dovoljno punionica."

Struju možete napuniti gotovo na svakom koraku

Svoje električno vozilo u idealnom slučaju punite uvijek noću kod kuće preko svog wallboxa. Tako možete ujutro ući u svoj napunjeni automobil te puni energije započeti dan. U tijeku je izgradnja rasprostranjene opskrbe električnom energijom u Njemačkoj te broj javnih stanica za punjenje raste eksponencijalnom brzinom.

 

Kada, primjerice, putujete gradom, već sada možete pronaći brojne mogućnosti za punjenje u javnim garažama, ispred trgovina ili u trgovačkim centrima. K tomu sve više poslodavaca svojim zaposlenicima nudi mogućnost punjenja vozila na vlastitim stanicama za punjenje.

Punjenje struje bit će jednostavno i na dužim dionicama. IONITY, zajednički pothvat njemačke automobilske industrije i Forda, uz brojne druge dobavljače i poduzeća za proizvodnju energije, gradi gustu mrežu brzih punionica na autoputovima i glavnim prometnicama u cijeloj Europi (poveznica za funkciju pretraživanja stanica za punjenje za VD). Tako bi do kraja 2019. godine diljem Europe trebalo nastati čak 400 novih IONITY kompleksa za punjenje s 4 - 12 brzih punionica (do 125 kW). To otprilike odgovara IONITY kompleksu za punjenje na svakih 120 km.

"Punjenje električnog automobila kod kuće je poprilično komplicirano."

Potrebni su vam samo kabel za punjenje i priključak struje

Najjednostavniji način da ujutro započnete dan s potpuno napunjenim električnim vozilom je stanica za punjenje pred vlastitim kućnim vratima. To nije samo opcija za vlasnike kuće nego i za garaže u kućama za više obitelji. Ovdje, naime, možete instalirati takozvani wallbox. Nakon toga trebate samo priključiti kabel za punjenje na svoj električni automobil. Za punjenje možete, naravno, upotrebljavati i isporučeni kabel. To doduše traje malo duže, ali funkcionira jednako jednostavno.

„Što će se dogoditi ako moje vozilo ostane u kvaru?“

Vaše električno vozilo na vrijeme će vas upozoriti

Ako slijedite napomene, sa svojim električnim automobilom više nećete ostati na cesti jer će vas on na vrijeme upozoriti kada spremnik struje bude skoro prazan. K tomu će se vozilo automatski prebaciti na energetski optimiziran modus. Osim toga, mreža stanica za punjenje eksponencijalno će rasti u sljedećih godinu do dvije, a vaš će vas navigacijski sustav uvijek voditi do najbliže stanice za punjenje.

"Električni automobili su skupi."

Naprotiv - zahvaljujući premiji za kupnju i poreznim pogodnostima.

Električni se automobili i dan-danas smatraju skupima. Nabavna je cijena trenutačno uistinu i dalje malo veća u odnosu na usporediva benzinska ili dizelska vozila. Razlog tomu su veći troškovi proizvodnje baterije. Međutim, poticajne premije, porezne pogodnosti te niži troškovi potrošnje i manja potreba za održavanjem tehnike električnih vozila djelomično odnosno brzo kompenziraju dodatne troškove.

"Punjenje električnog automobila traje predugo."

Na stanicama za brzo punjenje vaša će se baterija napuniti za oko 30 minuta do razine napunjenosti od 80 %.

Koliko je vremena vašem električnom automobilu potrebno kako bi se u potpunosti napunio, ovisi o stanici za punjenje. Kod AC punjenja pomoću wallboxa od 11 KW kod kuće ili na poslu vaš će se električni automobil potpuno napuniti za 5-8 sati. Dakle, ovisno o načinu vožnje, svoje vozilo morate puniti samo jednom ili dva puta tjedno ili postupak punjenja možete rasporediti na kraća dnevna punjenja. Na javnim brzim punionicama u sklopu IONITY mreže vaša će se baterija napuniti za samo 30 minuta do razine napunjenosti od 80 %2.

"Baterija ne traje dugo."

Bit ćete iznenađeni izdržljivošću baterije.

Koliko će baterija vašeg električnog automobila izdržati ovisi također o učestalosti punjenja i pražnjenja. Obično se električno vozilo može napuniti i isprazniti nekoliko tisuća puta prije nego se snaga znatno smanji. Volkswagen vam inače jamči da baterija neće pasti ispod 70 % vrijednosti korisnog kapaciteta nakon 8 godina ili 160 000 km, ovisno o tome što prije nastupi. 

"Punjenje električnog automobila je opasno."

Vaše je električno vozilo sigurno i po kiši te na mokrim kolnicima.

Već smo kao djeca naučili da je struja opasna, posebno u kombinaciji s vodom. Unatoč tome svoj električni automobil možete bez brige puniti primjerice i po kiši. Naime, ako su baterija i stanica za punjenje u skladu s normom, struja neće teći prije nego što se uspostavi siguran kontakt. Možete također bez ikakvih problema ići u autopraonicu ili otvoriti poklopac motora kad pada kiša. Čak i tijekom grmljavinskog nevremena vaš je električni automobil siguran kao i svaki drugi.

"Električni automobili su dosadni."

Električni su automobili zabavniji nego što mislite.

Mnogi vjeruju da su električni automobili teški i tromi zbog velike baterije. Upravo suprotno. Njima, naime, nisu potrebni motor na izgaranje i ručni mjenjač te je baterija integrirana izravno u podnicu vozila. Time je sniženo težište te je osigurana bolja raspodjela mase. K tomu su mali, učinkoviti elektromotori smješteni izravno na osovinama. Zahvaljujući njihovom ubrzanju bez promjene stupnjeva prijenosa i odgode s veseljem možete iščekivati užitak u vožnji kao u go-kartu, i to u tišini koja je tipična za električnu mobilnost. Dosada zvuči drukčije.

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija inačica može osigurati dobro iskustvo bilo gdje na Internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/interior (not final) Created with Sketch.