Izbornik
Zatvoriti izbornik
Zatvoriti

MEB: baterija u sustavu

Iz električne energije nastaje električna mobilnost. Zvuči jednostavno, ali je kompleksno. Zbog toga ćemo vam ovdje objasniti konstrukciju i prednosti baterijskog sustava u modularnoj električnoj platformi (MEB). U konačnici, ipak biste trebali znati što se u vašem ID. modelu nalazi.

Iz električne energije nastaje električna mobilnost. Zvuči jednostavno, ali je kompleksno. Zbog toga ćemo vam ovdje objasniti konstrukciju i prednosti baterijskog sustava u modularnoj električnoj platformi (MEB). U konačnici, ipak biste trebali znati što se u vašem ID. modelu nalazi.

MEB: baterija u sustavu

Iz električne energije nastaje električna mobilnost. Zvuči jednostavno, ali je kompleksno. Zbog toga ćemo vam ovdje objasniti konstrukciju i prednosti baterijskog sustava u modularnoj električnoj platformi (MEB). U konačnici, ipak biste trebali znati što se u vašem ID. modelu nalazi.

Više o baterijskom sustavu ID. modela saznat ćete ovdje:

  • Visokonaponska baterija ID. modela sastoji se od više modula s po 12 baterijskih ćelija.
  • Ćelije su fleksibilnog oblika, pa se prostor za ugradnju može optimalno iskoristiti.
  • Inteligentno punjenje u budućnosti će omogućiti korištenje električnih automobila kao spremnika energije za strujnu mrežu.

Jednostavno pojašnjenje: konstrukcija baterijskog sustava

Novorazvijena modularna električna platforma (MEB) ID. modela specijalno je konstruirana za električna vozila. Srž je visokonaponska baterija (VN baterija) - baterijski sustav koji se može brzo puniti. Sastoji se od brojnih baterijskih modula i ugrađena je u podnici vozila. Baterije se ovisno o željenom dosegu razlikuju po broju: veće baterije imaju više modula, a time i veći kapacitet.

U svakom od tih modula nalazi se 12 litij-ionskih baterijskih ćelija. Konstrukcija tih ćelija ugrađenih u MEB platformi je takozvana "pouch" ćelija. Ona je izrađena od više složenih ili savijenih aktivnih slojeva koji su omotani fleksibilnom vanjskom folijom. Tako su pouch ćelije vrlo fleksibilne u obliku i mogu se dobro prilagoditi postojećim zahtjevima. Osim toga, zahvaljujući glatkoj površini one omogućavaju visok stupanj odvođenja topline.

Baterijski sustav električne platforme MEB

1 baterijske ćelije
2 baterijski moduli
3 baterijski sustav
4 baterija
5 pogon

Jednostavno elektrizirajuća:
litij-ionska baterija

Ćelija litij-ionske baterije uvijek se sastoji od četiriju komponenti: anode, katode, separatora i elektrolita. Ta je ćelija također poznata pod nazivom galvanski članak. Litijevi ioni koji su sastavni dio naziva nalaze se u elektrolitu. Pri punjenju baterije odnosno akumulatora elektroni putuju od jedne do druge elektrode i tamo se pohranjuju. Pritom se električna energija iz strujne mreže pretvara u kemijsku energiju.

Kod postupka pražnjenja - kako bi se primjerice pokrenuo električni motor vozila - proces se odvija obrnutim redoslijedom: sada elektroni putuju od elektrode na kojoj su pohranjeni natrag do druge elektrode. Pritom se kemijska energija ponovno pretvara u električnu.

Kada govorimo o pouzdanoj snazi električnih automobila, litij-ionske baterije su neizostavne.

Konstrukcija litij-ionske baterije

1 anoda
2 katoda
3 separator
4 elektrolit
5 punjenje
6 pražnjenje

Mobilni za budućnost: električni automobili kao spremnici energije

Električni automobili i njihove baterije postat će važan dio energetske tranzicije: inteligentno punjenje u budućnosti će omogućiti korištenje električnih automobila kao spremnika energije za strujnu mrežu. Tako će oni izjednačiti oscilacije u proizvodnji energije iz vjetra i solarne energije.

Iza te ideje krije se koncept "Vehicle-to-Grid", kraticom V2G. Princip je sljedeći: električni automobil neće se priključivati samo radi punjenja, nego će se inteligentno integrirati u strujnu mrežu. Inteligentni sustavi menadžmenta energije (EMS) tada će automatski koordinirati primanje i davanje energije.

Menadžment energije u svakodnevici

U praksi bi to moglo izgledati ovako: 

  • Na krovu jednoobiteljske kuće instaliran je fotonaponski sustav, grijanje koristi toplinsku pumpu, a u garaži je električni automobil priključen na wallbox.
  • EMS koordinira sve uređaje priključene na lokalnu mrežu.
  • Ako nije raspoloživo onoliko struje koliko je bilo planirano, električno vozilo punit će se manje ili će toplinska pumpa napraviti stanku.

  • Ako se mora uzeti više struje, električni se automobil može puniti većom snagom.

Cilj je privremeno pohraniti višak energije u vozilu, na primjer iz fotonaponskog sustava. Otamo se ona u slučaju potrebe može uzeti ili napajati u strujnu mrežu. Pritom se VN baterija neće nikad potpuno isprazniti kako bi automobil ostao potpuno funkcionalan za sljedeće pokretanje.

Naši ID. modeli Želite li probnu vožnju ili želite početi s konfiguracijom?
Ovdje su dostupni naši ID. modeli

Želite li bolje upoznati naše potpuno električne ID. modele? Onda dogovorite probnu vožnju kod trgovca u svojoj blizini. Ili iskoristite naš online konfigurator i sastavite svoj ID. iz snova.

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija inačica može osigurati dobro iskustvo bilo gdje na Internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/interior (not final) Created with Sketch.