Više o baterijskom sustavu ID. modela saznat ćete ovdje:
- Visokonaponska baterija ID. modela sastoji se od više modula s po 12 baterijskih ćelija.
- Ćelije su fleksibilnog oblika, pa se prostor za ugradnju može optimalno iskoristiti.
- Inteligentno punjenje u budućnosti će omogućiti korištenje električnih automobila kao spremnika energije za strujnu mrežu.
Jednostavno pojašnjenje: konstrukcija baterijskog sustava
Novorazvijena modularna električna platforma (MEB) ID. modela specijalno je konstruirana za električna vozila. Srž je visokonaponska baterija (VN baterija) - baterijski sustav koji se može brzo puniti. Sastoji se od brojnih baterijskih modula i ugrađena je u podnici vozila. Baterije se ovisno o željenom dosegu razlikuju po broju: veće baterije imaju više modula, a time i veći kapacitet.
U svakom od tih modula nalazi se 12 litij-ionskih baterijskih ćelija. Konstrukcija tih ćelija ugrađenih u MEB platformi je takozvana "pouch" ćelija. Ona je izrađena od više složenih ili savijenih aktivnih slojeva koji su omotani fleksibilnom vanjskom folijom. Tako su pouch ćelije vrlo fleksibilne u obliku i mogu se dobro prilagoditi postojećim zahtjevima. Osim toga, zahvaljujući glatkoj površini one omogućavaju visok stupanj odvođenja topline.
Baterijski sustav električne platforme MEB
1 baterijske ćelije
2 baterijski moduli
3 baterijski sustav
4 baterija
5 pogon
Jednostavno elektrizirajuća:
litij-ionska baterija
Ćelija litij-ionske baterije uvijek se sastoji od četiriju komponenti: anode, katode, separatora i elektrolita. Ta je ćelija također poznata pod nazivom galvanski članak. Litijevi ioni koji su sastavni dio naziva nalaze se u elektrolitu. Pri punjenju baterije odnosno akumulatora elektroni putuju od jedne do druge elektrode i tamo se pohranjuju. Pritom se električna energija iz strujne mreže pretvara u kemijsku energiju.
Kod postupka pražnjenja - kako bi se primjerice pokrenuo električni motor vozila - proces se odvija obrnutim redoslijedom: sada elektroni putuju od elektrode na kojoj su pohranjeni natrag do druge elektrode. Pritom se kemijska energija ponovno pretvara u električnu.
Kada govorimo o pouzdanoj snazi električnih automobila, litij-ionske baterije su neizostavne.
Konstrukcija litij-ionske baterije
1 anoda
2 katoda
3 separator
4 elektrolit
5 punjenje
6 pražnjenje
Mobilni za budućnost: električni automobili kao spremnici energije
Električni automobili i njihove baterije postat će važan dio energetske tranzicije: inteligentno punjenje u budućnosti će omogućiti korištenje električnih automobila kao spremnika energije za strujnu mrežu. Tako će oni izjednačiti oscilacije u proizvodnji energije iz vjetra i solarne energije.
Iza te ideje krije se koncept "Vehicle-to-Grid", kraticom V2G. Princip je sljedeći: električni automobil neće se priključivati samo radi punjenja, nego će se inteligentno integrirati u strujnu mrežu. Inteligentni sustavi menadžmenta energije (EMS) tada će automatski koordinirati primanje i davanje energije.
Menadžment energije u svakodnevici
U praksi bi to moglo izgledati ovako:
- Na krovu jednoobiteljske kuće instaliran je fotonaponski sustav, grijanje koristi toplinsku pumpu, a u garaži je električni automobil priključen na wallbox.
- EMS koordinira sve uređaje priključene na lokalnu mrežu.
-
Ako nije raspoloživo onoliko struje koliko je bilo planirano, električno vozilo punit će se manje ili će toplinska pumpa napraviti stanku.
-
Ako se mora uzeti više struje, električni se automobil može puniti većom snagom.
Cilj je privremeno pohraniti višak energije u vozilu, na primjer iz fotonaponskog sustava. Otamo se ona u slučaju potrebe može uzeti ili napajati u strujnu mrežu. Pritom se VN baterija neće nikad potpuno isprazniti kako bi automobil ostao potpuno funkcionalan za sljedeće pokretanje.