Više o našoj inicijativi Way to Zero saznat ćete ovdje:
- Tvrtka Volkswagen u potpunosti se usmjerila na električnu mobilnost i u tu je svrhu postavila više ciljeva po svakoj etapi. Počevši od 2033. koncern će za Europu proizvoditi samo e-vozila. - U sklopu inicijative "Way to Zero" u fokusu se nalaze četiri sektora radi izbjegavanja odnosno smanjenja emisija CO₂.
- Popratno koncern radi na implementaciji oglednih projekata. Jedan od njih je projekt Trinity iz kojega treba proizaći vozilo u kojem će biti integrirane brojne mjere smanjenja CO₂.
U etapama do cilja
Osnovu inicijative Way to Zero čini Volkswagenova strategija ACCELERATE, kojom se potiče transformacija tvrtke u proizvođača e-automobila i pružatelja usluga mobilnosti. Pritom smo si u pogledu proizvodnje postavili ciljeve po svakoj etapi. Ona se kontinuirano treba usmjeravati na e-vozila. Tako bi u Europi do 2025. godine 32 % proizvedenih vozila trebalo biti električno, do 2030. tvrtka Volkswagen cilja na 70 %, a do 2033. na 100 %. Tada će konačno doći kraj motoru na izgaranje u Europi. Povezano s ovim ciljevima po svakoj etapi je i smanjenje emisija CO₂ po vozilu u Europi za 40 % do 2030. u odnosu na 2018. Ako promatramo cijeli životni ciklus, to je u prosjeku oko 17 tona CO₂ manje po automobilu.
Mobilnost budućnosti: u fokusu se nalaze četiri važna područja
Od 2033. tvrtka Volkswagen želi proizvoditi samo vozila neutralna u pogledu emisija CO₂. Do 2030. želimo u Europi povećati udio električne mobilnosti naše flote na 70 %. Na putu ka tom cilju CO₂ se raznim mjerama smanjuje i izbjegava, a preostale se emisije CO₂ iz proizvodnje kompenziraju. Pritom u središtu pozornosti stoje četiri središnja sektora:
- elektrifikacija palete modela,
- dekarbonizacija opskrbnog lanca i proizvodnje uključujući logistiku,
- po mogućnosti korištenje isključivo zelene struje,
- recikliranje vozila zajedno s baterijama.
Elektrifikacija flote
Prvo je područje elektrifikacija palete modela za koju je Volkswagen razvio modularnu električnu platformu (MEB). Arhitektura vozila specijalno razvijena za električni pogon omogućava proizvodnju električnih vozila s velikim dosegom u električnom pogonu i mnoštvom prostora u unutrašnjosti. Osim toga, ona omogućava aktualiziranje softvera putem bežičnih updatea.
Nakon prvih potpuno električnih automobila iz ID. obitelji u nadolazećim će godinama uslijediti još ID. modela. U planu je predstaviti najmanje jedan model godišnje. 2023. slijedi ID.7, dok bi 2025. trebalo uslijediti malo električno vozilo dosad poznato kao ID. LIFE vjerojatno s nazivom ID.2.
Dekarbonizacija opskrbnog lanca i proizvodnje
Drugo veliko područje naše inicijative Way to Zero obuhvaća dekarbonizaciju opskrbnog lanca i proizvodnje tvrtke Volkswagen. Ovaj važan sektor odgovoran je za približno polovicu svih emisija CO₂ povezanih s električnim automobilom.
U pogledu proizvodnje u sklopu programa Zero Impact Factory (ZIF) postavili smo si za cilj smanjiti emisije CO₂ za 50 % do 2030. godine u odnosu na 2018. Dugoročni je cilj proizvodnja električnih vozila neutralna u pogledu emisija CO₂, a koja se već danas implementira u Europi. Za to tvornice automobila uzimaju vanjsku električnu energiju iz obnovljivih izvora.
Radi daljnje dekarbonizacije u uzvodnom opskrbnom lancu ugrađuju se prvenstveno dijelovi s manjom emisijom CO₂. Time se CO₂ bilanca može dalje poboljšavati. Međutim, u uzvodnom opskrbnom lancu od središnjeg je značaja upotreba zelene struje, primjerice kod proizvodnje baterijskih ćelija koja iziskuje velike količine energije. U međunarodno pokrenutoj platformi Global Battery Alliance dobavljači baterijskih ćelija obvezali su se da će proizvodnju visokonaponskih baterija organizirati na održiv način iz društvene, ekološke i gospodarske perspektive.
Ukupno gledajući, Volkswagen sporazumima želi navesti sve svoje dobavljače i partnere na put prema klimatskoj neutralnosti. Tako su direktni dobavljači etičkim kodeksom ugovorno obvezani na visoke ekološke i društvene standarde.
Kompenzacija kroz projekte za zaštitu klime
Emisije CO₂ ne mogu se potpuno izbjeći, uštedjeti ili smanjiti ni u koncernu ni kod svih drugih dobavljača. Tamo gdje to nije moguće, ugljični se dioksid kompenzira međunarodnim, certificiranim projektima za zaštitu klime prema službeno priznatim standardima.
Kako bi se potkrijepio angažman tvrtke Volkswagen u području projekata za zaštitu klime i razvili vlastiti projekti prema najvišim standardima, 2022. godine pokretač projekata ClimatePartner i Volkswagen pokrenuli su zajednički pothvat za projekte za zaštitu klime.
S tim bi projektima primjerice tropske šume trebale biti zaštićene od krčenja, a ugrožene šume ponovno pošumljene. Tako Volkswagen već danas može predati ID. modele svojim europskim kupcima neutralne u pogledu emisija CO₂.
Zelena struja u fazi korištenja
Treće područje predstavlja dosljedna upotreba zelene struje u fazi korištenja ID. modela: tijekom razdoblja u kojem se električno vozilo može voziti tvrtka Volkswagen nudi više usluga kod kojih se upotrebljava zelena struja. Pritom se u fokusu nalazi ponuda struje dobivene iz obnovljivih izvora energije tvrtke Volkswagen Group Charging GmbH (Elli) i usluga punjenja We Charge, s kojom se vozilo može puniti na više od 400.000 mjesta za punjenje u Europi. Ovdje su prvenstveno atraktivni agregati za brzo punjenje našeg partnera IONITY, a u kojem sudjeluje i Volkswagen. Ti se agregati, ako je moguće, opskrbljuju zelenom strujom.
No stvar nije tako jednostavna kod tvrtki koje proizvode dijelove u uzvodnom opskrbnom lancu. Dok vozačice i vozači ID. modela u fazi korištenja teoretski već danas mogu u potpunosti posegnuti za zelenom strujom - primjerice kroz ponude društva Elli - dekarbonizacija opskrbnog lanca nalikuje pravom maratonu. Naime, njihovi uvjeti proizvodnje nisu uvijek dovoljno transparentni.
Kako bi korištenje zelene struje partnerima učinila atraktivnijim, tvrtka Volkswagen podržava širenje obnovljivih izvora energije u industrijskom mjerilu.
Do 2025. planiran je kapacitet napajanja u mrežu od oko sedam teravatsati. To se podudara s godišnjom potrebom 600.000 kućanstava. Uz ogroman solarni park u Mecklenburgu i Prednjoj Pomeraniji 2021. je godine financiran i vjetropark u Švedskoj. U nadolazećim godinama trebalo bi uslijediti još projekata diljem Europe.
Recikliranje baterija i "drugi životni ciklus" baterija
Četvrto je područje recikliranje baterija. To je važna tema budućnosti jer je za nas kao koncern glavni cilj uz ukupno smanjenje potrošnje sirovina također pojačano recikliranje ugrađenih dijelova. U siječnju 2021. na lokaciji Salzgitter započelo je s radom prvo pilot-postrojenje za recikliranje baterija. Cilj je dobiti što više litija, mangana, kobalta i nikla i ostaviti te materijale u takozvanom "zatvorenom krugu", dakle zatvorenom optoku.
Ciljani udio recikliranja ovdje iznosi 90 % u dugoročnom razdoblju. Dragocjene sirovine mehanički se odvajaju, pripremaju i uz pomoć partnera kroz kemijski proces recikliranja ponovno uvode u proces proizvodnje. Jedan dio baterija upotrebljava se u komadu za takozvani "drugi život baterije", odnosno za napajanje strujom u komercijalnim ili privatnim zgradama.
Drugi pojedinačni projekti prate put prema većoj zaštiti klime
* Emisije CO₂ izbjeći će se i izravno smanjiti u koncernu Volkswagen gdje god je to moguće. Dobavljači na početku proizvodnog lanca dužni su na odgovarajući način izbjegavati i smanjivati emisije. Emisije CO₂ koje se ne mogu izbjeći i smanjiti u koncernu VW te odgovarajućim obvezama u opskrbnom lancu bit će nadoknađene u ekvivalentnoj količini certificiranim projektima zaštite klime.
** Predviđeni doseg za dovršetak ciklusa vožnje na temelju globalno usklađenog ispitnog postupka za osobna i laka gospodarska vozila (WLTP) na valjcima za ispitivanje kočnica (nije serijska verzija). Vrijednosti dosega u skladu s WLTP ciklusom vožnje za serijska vozila mogu se razlikovati ovisno o opremi. Stvarni doseg postignut u stvarnim uvjetima razlikuje se ovisno o stilu vožnje, brzini, upotrebi komfornih ili sporednih trošila, temperaturi okoline, broju putnika/masi tereta i topografiji. Ipak, ovisno o profilu upotrebe, 80 % vozača moći će voziti između 230 i 330 km s manjom varijantom baterije (45 kWh, neto), između 300 i 420 km sa srednjom varijantom veličine baterije (58 kWh, neto) i između 390 i 549 km s najvećom varijantom baterije (77 kWh, neto) bez potrebe za punjenjem.
Plug-in hibridi:
Potrošnja goriva, l/100 km: 0,9 - 2,8 kombinirana vožnja: emisije CO₂ kombinirana
vožnja, g / km: 21 - 62. Vrijednosti dosega u skladu s WLTP ciklusom vožnje
serijskog vozila razlikuju se ovisno o opremi.
Mild hibridi:
Potrošnja goriva, l/100 km: 5,2 - 5,7 kombinirana vožnja: emisije CO₂ kombinirana
vožnja, g / km: 119 - 130. Vrijednosti dosega u skladu s WLTP ciklusom vožnje
serijskog vozila razlikuju se ovisno o opremi.
ID.3:
Potrošnja električne energije kWh/100km: 14,9 - 16,1kombinirana vožnja: emisije CO2
kombinirana vožnja, g/km: 0 ; klasa učinkovitosti: A+. Slika prikazuje model s
dodatnom opremom.
ID.4:
Potrošnja električne energije kWh/100km: 16,8 - 17,7 kombinirana vožnja: emisije
CO2 kombinirana vožnja, g/km: 0 ; klasa učinkovitosti: A+. Slika prikazuje model s
dodatnom opremom.