Izbornik
Zatvoriti izbornik
Zatvoriti

Jednostavni odgovori na pitanja

Može li se električno vozilo zapaliti? Je li punjenje sigurno po kiši? Na što treba paziti tijekom vuče? Brojna su pitanja kada je riječ o sigurnosti električne mobilnosti. Ovdje ćete pronaći odgovore.

Sigurnosna pravila za rukovanje visokonaponskim sustavom.

Je li električno vozilo opasnije od automobila s motorom na izgaranje?

Opasnosti koje proizlaze iz certificiranih električnih vozila uvelike su usporedive s onima koje proizlaze iz vozila s drugim vrstama pogona (gorivo, plin). 

Sigurnosne mjere tijekom punjenja.

Je li punjenje sigurno po kiši?

Zaštitni prekidači u bateriji i potpuno izoliranom kabelu za punjenje osiguravaju sigurno punjenje po kiši. Postupak punjenja počinje tek kada su oba utikača kabela sigurno spojena i kada su vozilo i infrastruktura provjerili postoji li sigurna veza. Tek tada će teći struja, što znači da je punjenje sigurno i po kiši.

Je li punjenje sigurno po grmljavinskom nevremenu? Što se događa u slučaju udara munje?

Kao i kod svakog grmljavinskog nevremena, treba izbjegavati boravak na otvorenom bez zaštite i kontakt s električnom opremom. Udari munje u automobil ili njegovo okruženje mogu dovesti do oštećenja internih strujnih krugova vozila i stanice za punjenje. Stoga stanice za punjenje u pravilu imaju zaštitu od prenapona. O postojanju odgovarajuće zaštitne naprave najbolje je raspitati se kod vlasnika stanice za punjenje.

Hoću li doživjeti strujni udar ako vozilo zaglavi u poplavi?

Ne. Zahvaljujući brojnim mjerama zaštite u visokonaponskom sustavu, ne postoji povećan rizik od strujnog udara u vodi.

Mogu li doživjeti strujni udar ako se odvoji neki kabel i dodirnem karoseriju?

Ne. Za to biste morali dodirnuti oba pola - dakle plus i minus vod. Osim toga, sustav visokonaponske baterije ima brojne zaštite koje sprečavaju strujni udar. 

Utječe li wallbox na moju kuću u pogledu sigurnosti?

Uz pravilnu instalaciju, stanica za punjenje integrirana je u koncept električne sigurnosti cijele kuće.

Mogu li doživjeti strujni udar ako prstom dodirnem unutrašnjost utikača wallboxa?

Ne. Utikač je naime dizajniran tako da prstom obično ne možete dohvatiti utične kontakte. Međutim, puno je važnije da struja počinje teći tek kada se dogodi tzv. handshake postupak kroz komunikacijsku liniju kabela. Dakle, struja je prisutna samo kada je utikač čvrsto utaknut u vozilo te kada su i automobil i wallbox provjerili i potvrdili vezu. 

Je li struja prisutna na kabelu ako se kabel otrgne tijekom postupka punjenja?

Kabel je tijekom cijelog postupka punjenja čvrsto utaknut kako u wallbox tako i u vozilo i može se otrgnuti samo uz primjenu velike sile. Ako se to ipak dogodi, sigurnije je nego kada iščupate kabel iz zida kuće. Naime, i wallbox i vozilo prepoznaju prekid svoje veze i isključuju struju u najkraćem mogućem roku u skladu s međunarodno priznatim sigurnosnim standardima.

Je li opasno prerezati kabel tijekom postupka punjenja?

Da. I to vrlo opasno! To je jednako opasno kao kada biste, primjerice, prerezali električni kabel televizora. Stoga nemojte to ni u kojem slučaju činiti!

Ako se kabel ipak potpuno prereže, i vozilo i wallbox će prepoznati prekid svoje veze i isključiti struju u najkraćem mogućem roku u skladu s međunarodno priznatim sigurnosnim standardima. 

Može li doći do nestanka struje ako svoje električno vozilo punim kod kuće na wallboxu?

U najgorem slučaju, do nestanka struje može doći samo ako vaša stanica za punjenje nije pravilno spojena. No kako uopće ne biste morali tapkati u mraku, naši sveobuhvatno obučeni električari stoje vam na raspolaganju tijekom instalacije i dat će vam najbolji mogući savjet. I to čak i prije nego što prvi put napunite svoje vozilo. Osim toga, wallbox ima sigurnosne funkcije za sprečavanje nestanka struje. To zahtijeva samo nekoliko dodatnih komponenti i nekoliko jednostavnih poteza tijekom instalacije.

Zapaljivost električnog vozila i metode gašenja požara.

Može li se električno vozilo (ili baterija) zapaliti?

Da. Požari na vozilu su mogući kao i kod konvencionalnih vozila. Kod električnih vozila također postoji nizak preostali rizik od odgođenog izbijanja požara. Pogotovo u slučaju oštećenja visokonaponske baterije, u kojoj se pohranjuje električna i kemijska energija. Čvrste i tekuće kemikalije u bateriji mogu gorjeti, dok litij neće dovesti do požara. 

Koliko dugo gori električno vozilo?

To ovisi o pojedinačnom slučaju. Požar u električnom automobilu može se kontrolirati odgovarajućim metodama gašenja vatrogasne službe.

Koja je najbolja metoda gašenja požara?

Budući da postupak gašenja požara uvijek ovisi o situaciji, trebalo bi postupiti kao i kod normalnog požara na vozilu. Pritom je važno pridržavati se plana evakuacije i spašavanja.

Mogu li vatrogasci doživjeti strujni udar kada upotrebljavaju vodu za gašenje požara na vozilu?

Ne. Požar se može odmah gasiti vodom. Mlaz vode će u krajnjem slučaju prouzročiti lokalni kratki spoj u eventualno otvorenom visokonaponskom sustavu, međutim u mlazu vode za gašenje neće teći struja. A budući da se u litij-ionske baterije ne ugrađuje elementarni litij, kontakt s vodom u tom pogledu također nije problematičan. 

Nastaju li otrovne pare tijekom požara?

Tijekom svakog požara oslobađaju se otrovni plinovi i dim. Stoga se uvijek trebate držati na sigurnoj udaljenosti od vozila koje gori. U slučaju požara baterije vatrogasna služba također postupa na isti način kao i u slučaju požara na konvencionalnom vozilu uz odgovarajuću opremu za disanje. 

Što se događa ako se električno vozilo zapali na trajektu?

Pri gašenju požara u električnom vozilu treba postupiti kao i u slučaju požara na konvencionalnom vozilu.

Što se događa ako se električno vozilo zapali u podzemnoj garaži?

Opasnosti od požara u električnom vozilu usporedive su s onima u vozilu s konvencionalnim pogonom. Osim baterije i goriva, za oslobađanje dima i topline presudni su svi materijali ugrađeni u vozilo. Stoga se postupanje vatrogasne službe u ovom slučaju ne mora razlikovati od njezine konvencionalne procedure. U pravilu se podzemne garaže uvijek moraju odmah napustiti u slučaju požara na vozilima.

Hoće li postojati ograničenja upotrebe podzemnih i javnih garaža?

U nekim je slučajevima električnim vozilima zabranjena upotreba javnih i podzemnih garaža, iako naše sigurnosne provjere nisu pokazale potrebu za takvim ograničenjem. Međutim, konačnu odluku donosi svaki pojedini vlasnik prema vlastitom nahođenju.

Zdravstveni rizici

Jesu li ljudi pod utjecajem elektromagnetskih polja?

Obično nisu jer elektromagnetska polja koja nastaju tijekom rada obično su već uključena u planiranje novih vozila. Ona su koncipirana tako da se smanje čak i utjecaji na posebno osjetljive osobe kao što su osobe koje nose medicinske implantate. 

Sigurnost u slučaju defekata i sudara.

Na što treba paziti tijekom vuče električnog vozila?

Električno vozilo može odvući odgovarajuće specijalizirano poduzeće. Detaljnije napomene možete pronaći u priručniku za uporabu. Pri parkiranju nakon požara potrebno je pridržavati se posebnih sigurnosnih mjera.

Moraju li se električna ili hibridna vozila koja su sudjelovala u sudaru na poseban način parkirati ili čuvati?

Za električna ili hibridna vozila koja su sudjelovala u sudaru vrijedi sljedeće: zbog zaštite od požara, ova se vozila moraju parkirati u ograđenom prostoru na otvorenom - na dovoljnoj udaljenosti od drugih vozila, zgrada, zapaljivih predmeta i površina. Ni u kojem slučaju ne preporučujemo parkiranje električnog ili hibridnog vozila s oštećenim sustavom baterije u zatvorenoj hali.

Osim toga, treba uvažiti napomene specifične za proizvođača kao što su planovi evakuacije i spašavanja. Ako su visokonaponske komponente električnih ili hibridnih vozila koja su sudjelovala u sudaru izravno izložene vremenskim uvjetima, moraju se prekriti ceradom otpornom na vremenske uvjete i označiti na primjeren način. Na to osobito treba paziti kod dostavljanja vozila izvan radnog vremena.

Koliko dugo električno ili hibridno vozilo koje je sudjelovalo u sudaru mora biti u karanteni?

Električna ili hibridna vozila koja su sudjelovala u sudaru moraju se parkirati na siguran način u skladu s lokalnim propisima o karanteni sve dok ponovno zapaljenje više ne bude vjerojatno. Trajanje i daljnji postupak - kao što je demontaža, popravak ili zbrinjavanje na otpad - uvijek su specifični za slučaj i određuje ih stručnjak za visokonaponske sustave. 

Kako se trebam ponašati u slučaju sudara ili defekta? I na što trebam paziti?

Kao i kod svakog sudara, svi putnici trebaju odmah izaći iz vozila i otići na sigurno mjesto. Moraju se poduzeti uobičajene, nužne sigurnosne mjere i mjere osiguravanja mjesta sudara.

Koliko brzo se vozilo može zapaliti nakon sudara?

Nakon sudara požar može izbiti odmah, s vremenskim odmakom ili ponekad čak i danima kasnije - osobito ako je uslijed sudara oštećena baterija. Stoga uvijek treba osigurati mjesto sudara i odvesti sve uključene osobe na sigurno mjesto. 

Mogu li doživjeti strujni udar nakon sudara ako dodirnem vozilo?

Iako je za to vjerojatnost vrlo mala, ne može se potpuno isključiti, osobito u slučaju ozbiljnih sudara. Ako sustav prepozna sudar u kojem su se aktivirali zračni jastuci, visokonaponska baterija i strujna mreža automatski se međusobno odvajaju. Osim toga, vozila su opremljena s nekoliko različitih vrsta zaštitnih mehanizama:

  1. Cijeli visokonaponski sustav zaštićen je od dodira.

  2. Visokonaponski sustav također je potpuno izoliran od karoserije vozila - takozvano galvansko ili električno odvajanje.

  3. Visokonaponski sustav odmah se isključuje u slučaju ozbiljnih sudara u kojim su se aktivirali zračni jastuci.

Točan postupak još jednom je detaljno opisan u odgovarajućim planovima evakuacije i spašavanja.

Kako je vozilo zaštićeno od oštećenja podvozja?

Svi ID. modeli posebno su osigurani donjom zaštitom motora i mjenjača.

Ups!
Čini se da vaš preglednik nije ažuriran. Možda naša web stranica ne radi optimalno. Većina preglednika (ali ne i MS Internet Explorer 11 i stariji) i dalje radi dobro.

Preporučujemo vam da ažurirate svoj web preglednik!
Najnovija inačica može osigurati dobro iskustvo bilo gdje na Internetu.

Hvala vam na posjeti i dobro se zabavite.
Vaš Volkswagen tim
24px/configurator private vehicles Created with Sketch.
24px/interior (not final) Created with Sketch.