Volkswagen ID.7
Električni dugoprugaš
Novi ID.7 nije samo najveći, najsnažniji i najučinkovitiji električni Volkswagen već i početak druge generacije MEB-modela. Uz to, automobil koji nam se sviđa na svjesnoj, ali i na, nazivom naznačenoj, nesvjesnoj razini
S dužinom od gotovo pet metara te s gotovo tri metra međuosovinskog razmaka, putnici na prednjim i stražnjim sjedalima će uživati u kraljevskoj ponudi prostora
Oznaka ID, kažu u Volkswagenu, označava inteligentan dizajn. Nemamo prigovora oko tog objašnjenja, no ipak mislimo da se iza njezinog izbora krije i dublje nesvjesno značenje.
Ono nagonsko, instinktivno, kakvo Sigmund Freud označava upravo pojmom id. Id je, naime, glavni izvor naše psihičke energije koji nastoji zadovoljiti princip užitka, na njemačkom Lustprinzip. Samim time, što je veća brojka povezana s oznakom, to je veći i užitak - a sedam je dosad najveća brojka koju su u Volkswagenu uparili s ovom kraticom.
Iako je 100 kg lakši, novi pogonski sklop nudi najveću snagu od 210 kW, odnosno 60 kW više nego prošla generacija
Kao što je s dužinom od gotovo pet metara, novim pogonskim sustavom te baterijom većeg kapaciteta, ID.7 dosad najveći model, perjanica Volkswagenove električne ponude, dotjeran za doseg i udobnost te prije svega namijenjen kupcima koji će ga koristiti za duža putovanja.
Zasad stiže u dvjema izvedbama - ID.7 Pro s poznatom baterijom kapaciteta 77 kWh i snagom punjenja 175 kW te ID.7 Pro S s kapacitetom od 86 kWh (91 kWh bruto) i najvećom snagom punjenja od 200 kW.
Vozač funkcijama vozila upravlja preko velikog 15-inčnog infotainment zaslona osjetljivog na dodir, s operativnim sustavom nove generacije, čiji je odziv značajno brži nego kod ostalih modela
Potonja bi izvedba trebala imati doseg od 700 km prema WLTP-u, dok se za modele s manjom baterijom najavljuje doseg od 621 km. Gotovo dovoljno za dolazak od Zagreba do Beča i, nakon pojedene sacherice, povratak nazad.
Prema jednom od najpoznatijih Bečana, Freudu, vladavini nesvjesnog se u svakom čovjeku, već prema realnoj situaciji ili moralno-etičkoj dvojbi, suprotstavljaju ili ego ili superego - s obzirom na tu mogućnost odabira, logično je da postoje dvije izvedbe, pa tko god prevlada, može pronaći onu po svojoj mjeri.
Najveća snaga punjenja je 175 kW što omogućuje povećanje razine napunjenosti od 10 do 80 posto za samo 28 minuta, a s većom baterijom dolazi i snaga punjenja od 200 kW
Za razliku od nekih prethodnih ID-modela, ID.7 nije SUV već limuzina oblikovana za što manji otpor zraka. Potpuno zatvoreni prednji dio, otvori za usmjeravanje zraka koji struji uz kotače i bočni dio vozila stvaraju 'zračnu zavjesu', a rezultat svih upotrijebljenih trikova je iznimno nizak koeficijent otpora zraka od samo 0,23.
Ovo je odlično za 'mljevenje' kilometara na autocesti, ali se ID.7 vrlo dobro snalazi i na zavojitim cestama. Dobro izbalansiran progresivan upravljač u kombinaciji je s kvalitetnim ovjesom (straga je multi-link s pet spona) i amortizerima promjenjive karakteristike (DCC). Karakteristika se mijenja i odabirom režima vožnje, u ponudi su Eco, Comfort i Sport, što nas vraća na priču o onom bečkom bradonji.
Iznimna aerodinamika te baterija velikog kapaciteta osiguravaju doseg od 700 km, što je najviša vrijednost među električnim Volkswagen modelima
Prema Freudu, glavni regulator čovjekove prilagodbe svakoj situaciji je ego, koji održava ravnotežu između nagonskog, realnog i etičkog bića. Našem egu jako se svidjelo voziti ID.7, a u svakom smo trenutku znali i koje biće trenutačno dominira našim odlukama - etičko je biralo Eco, realno Comfort, a nagonsko Sport.
Pozicija sjedenja je iznimno dobra, a ID.7 podatno i lako ulazi u zavoje. Ručica 'mjenjača' je sada s desne strane upravljača, kao na ID. Buzzu, što je mnogo praktičnije, poglavito ako u vožnji želite uključivati i isključivati pojačanu rekuperaciju. Na lijevoj su poluzi objedinjene funkcije svjetala, pokazivača smjera i brisača.
U prodaju najprije kreće ID.7 Pro, nešto kasnije slijedi ID.7 Pro S, a još kasnije i dvojac ID.7 GTX i ID.7 Tourer.
Osim obilja prostora za putnike, na raspolaganju je i 523 litre prtljažnog prostora