- Nakon modela ID.3 (1), drugi model u ID. obitelji vozila kreće u serijsku proizvodnju
- Ugljično neutralna proizvodnja prvog potpuno električnog SUV vozila marke Volkswagen u Zwickauu
- Ralf Brandstätter, izvršni direktor marke Volkswagen: "Modelom ID.4 marka Volkswagen dodaje potpuno električno vozilo u svoju ponudu u klasi kompaktnih SUV vozila, najbrže rastućem automobilskom segmentu na svijetu."
Električna ofenziva marke Volkswagen nastavlja se ubrzavati: serijska proizvodnja prvog potpuno električnog SUV vozila, modela ID.4, započinje u Zwickauu. Svjetska premijera modela ID.4 uslijedit će krajem rujna čime marka Volkswagen naglašava svoj cilj - postati svjetskim tržišnim predvodnikom u području e-mobilnosti. U pogledu toga, koncern ulaže oko 33 milijarde eura u razdoblju do 2024. godine, od čega je 11 milijardi eura predviđeno za marku Volkswagen. Marka Volkswagen očekuje da će 2025. godine proizvesti 1,5 milijuna električnih vozila.
"Modelom ID.4 marka Volkswagen dodaje potpuno električno vozilo u svoju ponudu u klasi kompaktnih SUV vozila, najbrže rastućem automobilskom segmentu na svijetu", rekao je Ralf Brandstätter, izvršni direktor marke Volkswagen. "Nakon modela ID.3, ovo je već drugo vozilo koje se temelji na modularnoj električnoj platformi (MEB). Prema planu će se ovaj automobil proizvoditi i prodavati u Europi i Kini, a kasnije i u SAD-u. Tako povećavamo kapacitete MEB platforme diljem svijeta te polažemo gospodarske temelje za uspjeh naše obitelji ID. vozila."
Thomas Ulbrich, član uprave nadležan za e-mobilnost, rekao je: "U pravo smo vrijeme započeli s transformacijskim procesom marke Volkswagen u smjeru e- mobilnosti. Za modelom ID.3 sada će uslijediti ID.4. S obzirom na goleme društvene promjene tijekom posljednjih nekoliko mjeseci, uspješan početak serijske proizvodnje modela ID.4 iznimno je postignuće, zbog čega svoje zahvale posebice upućujem timu marke Volkswagen u Saskoj te svim članovima ID. tima. Drugi model iz ID. obitelji vozila već se kotrlja s proizvodne trake na kojoj su se donedavno još proizvodila vozila s motorom na unutrašnje izgaranje."
Zwickau ima ključnu ulogu u sistemskom prijelazu na e-mobilnost: prvi put velika tvornica za proizvodnju automobila u potpunosti prelazi na e-mobilnost, a ulaganja u tu svrhu iznose oko 1,2 milijarde eura. Sve potrebne preinake dovršit će se tijekom tekuće godine. U 2021. godini, prvoj punoj godini u svojstvu tvornice za električna vozila, tvornicu u Zwickauu napustit će oko 300.000 električnih vozila koja se temelje na modularnoj električnoj platformi (MEB). Ta će lokacija stoga postati najvećom i najučinkovitijom tvornicom za električna vozila u Europi te pokaznim primjerom u transformacijskom procesu globalne proizvodne mreže marke Volkswagen. Pripreme za uvođenje prvog električnog SUV vozila na međunarodnoj razini također su u punom jeku. Pretproizvodnja modela ID.4 već je započela u tvornici Anting u Kini, a lokacija Chattanooga započet će s proizvodnjom modela ID.4 tijekom 2022. godine.
Profil prvog potpuno električnog SUV vozila marke Volkswagen.
Model ID.4 temelji se na modularnoj električnoj platformi (MEB) marke Volkswagen. To je potpuno električna platforma kojom se na najbolji način iskorištavaju sve mogućnosti koje e-mobilnost nudi. Uz nizak koeficijent zračnog otpora od 0,28 model ID.4 može ostvariti doseg veći od 500 kilometara (prema WLTP ciklusu). Vozilo također nudi pregršt prostora u unutrašnjosti, a zbog vrhunskih se proporcija njegov vanjski dizajn doima krajnje suvremenim.
Ovaj će se SUV ponajprije uvoditi na tržište s pogonom na stražnje kotače, dok će verzija s električnim pogonom na sve kotače uslijediti kasnije. Visokonaponska baterija smještena je u podvozju izvedenom u dizajnu "sendviča" radi stvaranja optimalnog, niskog težišta kada je riječ o dinamici tijekom vožnje, zajedno s iznimno dobro uravnoteženom raspodjelom osovinskog opterećenja. I poput svih modela koji se temelje na novoj modularnoj električnoj platformi (MEB), model ID.4 bit će zaista prostran zahvaljujući tehnologiji kompaktnog električnog pogona. Cockpit ovog SUV vozila s nultom stopom emisija štetnih tvari jasno je strukturiran i dosljedno digitaliziran - rukovanje njime pretežito se provodi putem dodirnih površina i intuitivnog upravljanja glasovnim naredbama.
Ugljično neutralna proizvodnja modela ID.4
Za marku Volkswagen modeli ID.4 i ID.3 predstavljaju važne prekretnice u procesu u okviru kojeg se marka obvezala na potpunu ugljičnu neutralnost do 2050. godine - u skladu s ciljevima Pariškog sporazuma o klimatskim promjenama. Baš poput modela ID.3, njegov srodni model, električni SUV ID.4, postavlja nova mjerila u pogledu održivosti: proizvodnja u Saskoj ugljično je neutralna, a ovaj električni SUV isporučivat će se kupcima s ugljično neutralnim otiskom. U proizvodnji baterijskih ćelija za model ID.4, koja je energetski gledano vrlo zahtjevna, isključivo se upotrebljava zelena energija.
Moćna postrojenja za električna vozila u njemačkoj automobilskoj proizvodnji
Zahvaljujući svojem odlučnom prodiranju u segment e-mobilnosti, marka Volkswagen ostvaruje važan doprinos klimatskoj zaštiti i tako stvara dugoročnu perspektivu za oko 100.000 zaposlenika u svojim njemačkim tvornicama. Osim proizvodnje u tvornici u Zwickauu, tvornice za komponente u Brunswicku, Kasselu, Salzgitteru i Wolfsburgu također su uključene u postupak proizvodnje električnih vozila. U njima se proizvode ključne komponente kao što su električni motori ili baterijski sustavi. Model ID.4 također će se od 2021. godine proizvoditi u tvornici Gläserne Manufaktur u Dresdenu. Tvornice za proizvodnju automobila u Emdenu i Hannoveru započet će s proizvodnjom električnih vozila od 2022. godine.
1. ID.3: potrošnja struje u kWh/100 km (NEDC): 15,4 - 14,5 (kombinirana); kombinirane emisije CO2 u g/km: 0; klasa učinkovitosti: A+.
2. ID.4 Vozilo se još ne prodaje u Europi.